Nieuw product: de perfecte hoodie

Bijgewerkt op: 10 sep. 2021


We zitten in (Corona) tijden waarbij er veel thuis wordt gewerkt. We zullen deze tijd overwinnen en onze weg naar kantoor weer terugvinden. Diverse mediaberichten geven al aan dat de oude werktijd-factor (9 tot 5 en 5 dagen per week) niet meer zal terugkomen. Dit zegt kort gezegd dat we niet meer puur en alleen op kantoor zullen gaan werken. Dus deze tijd, maar ook de tijd die komen gaat zal zich meer gaan richten op de thuissituatie. Hoe fijn het ook leek te zijn om elke dag met je ochtendjas achter je computer te kruipen, is deze gewoonte eerder een last geworden. Je blijft in een soort van slaapstand, dit ten opzichte van actief in je “werkkloffie” naar je werk te gaan. Het toch maar eens proberen om met werkkleding (meer nettere kleren) achter je computer te zitten bevalt op zich goed, alleen zit niet zo comfortabel (of wel?). Nieuwe ideeën vormgeven over het nieuwe werken in de juiste kleding, waarbij de “hoodie” niet vergeten wordt. “Work in progress”


Vragen die antwoord behoeven

  1. Wat voor type kleding is nou fijn om te dragen?

  2. Waarom is het ene kledingstuk nou geschikter voor een bepaalde doelgroep, dan het andere kledingstuk?

  3. Wat wordt in een specifieke kleding-lijn nou actief(recent) gewaardeerd, over welke eigenschappen hebben we het dan?

  4. Kan je bijvoorbeeld een hoodie zo ontwikkelen dat hij in nettere sferen ook geaccepteerd wordt? en hoe zou je dat dan doen?

  5. Welke materialen worden momenteel gewaardeerd?

  6. Welke kwaliteit wordt er gesteld en gewaardeerd aan een kledingstuk?

  7. Welke functies wil men hebben aan een kledingstuk?

  8. Welke kleuren worden er nou het meest gekocht?

Concepting

  • Inventarisatie geweest van producteigenschappen concurrenten

  • Digitale productkaart aanwezig

  • Diverse logo's zijn ontworpen

  • Diverse productschetsen zijn gemaakt